Inbjudan till ”ANGELCUP GÄDDA” på våra ädelfiskvatten.

Gäller endast medlemmar i Hällefors Fiskevårdsförening.

Preliminär start lördag 22/1 2022.

Angelcupen består av 5 deltävlingar där de 3 bästa räknas.

Pris blir det totalt för största gäddan samt till det lag som fått flest gäddor oavsett storlek.

Lagen består av max 20 st angeldon/isfiskespön. Saxar är förbjudet.

Mört kommer föreningen stå för. Reservation dock för hur det går med mörtfångsten samt hur  många lag det blir. Kan bli krav på färre angeldon.

Väder, vind och framkomlighet till sjöarna kan ställa till det så datum kan komma att ändras med kort varsel.

Lottdragning av ungefärliga rutor sker på plats angeldagen. Kommer att finnas en karta som har ungefärliga gränser markerade.

Sunt förnuft och respekt för gränser mot andra tävlande är en självklarhet.

Huvudsyftet är att umgås och samtidigt minska antalet välmatade gäddor som nu finns i våra Put/Take vatten.

Mer info om tider och aktuella sjöar kommer när vi vet hur stort intresset är.

Blir det för stort intresse har vi rätt att stoppa nya anmälningar. Måste ha rimlig plats på  sjöarna.

Sen hoppas vi på bra väder och att alla som deltar kommer med glatt o skinande humör för att ha en rolig dag på några av föreningens fina ädelfisksjöar.

Preliminära datum lördagarna: 22/1, 29/1, 5/2, 12/2, 19/2.

Anmälan senast 17/1 2022 till

Inge Samuelsson               070-3401336  eller